Je leert onder andere de meest gemaakte fout die website eigenaren én Zoekmachine Optimalisatie specialisten maken. Wil jij weten hoe jij je website bovenaan in Google krijgt? Maar, hoe zorg je ervoor dat jouw website gaat stijgen in de zoekresultaten? Hieronder 5 Quick Wins.

SEO Quick Win 1: Installeer een SSL-certificaat

Google waarschuwt voor websites zonder SSL-certificaat. SSL-certificaten en Zoekmachine Optimalisatie / SEO gaan hand in hand. Google waarschuwt bezoekers wanneer zij een website bezoeken die níet beveiligd zijn met een SSL-certificaat. In eerste instantie zal er gewaarschuwd worden als je probeert in te loggen op een niet beveiligde website of webshop, maar niet veel later zal een bezoeker bij ieder bezoek aan een niet beveiligde website gewaarschuwd worden.

Op dit moment wordt een bezoeker van een website geïnformeerd over een website die wél beveiligd is met een SSL-certificaat. Dit zie je aan het groene slotje of de bedrijfsnaam in je browserbalk. Volgens Google geeft dit niet voldoende aan hoe onveilig een website zonder SSL-certificaat is en gaan zij waarschuwingen inzetten.

Voor Google krijgt beveiliging van websites een steeds hogere prioriteit. Een SSL certificaat draagt bij aan een betere vindbaarheid in Google.

Heb je nog geen SSL-certificaat? Neem even contact op, wij helpen je graag.

SEO Quick Win 2: Onderzoek zoektermen

De bezoeker van jouw website heeft een probleem, en de informatie op jouw website is daar de oplossing voor. Om deze twee bij elkaar te krijgen, is het belangrijk dat de pagina zoekwoorden bevat die de bezoeker intypt in Google om een oplossing voor zijn of haar probleem te ontdekken. Zo ontstaan er primaire en gerelateerde secundaire zoektermen. Hiermee zijn we een stap dichterbij de kern van SEO én dichterbij de kern van Google: dat de bezoeker een probleem oplost, door jouw pagina te vinden.

SEO Quick Win 3: Meten = weten!

Het start allemaal met meten. Stel je voor, het is ochtend en de dag begint zonnig. Zolang je het weerbericht niet hebt gezien, ga je ervan uit dat het de rest van de dag zonnig blijft. Hoe je dat weet? Je gevoel. Toch kan het Nederlandse weer zomaar omslaan. Het principe bij Conversie Optimalisatie is dat je een aanpassing op je website doorvoert, als je pas zeker weet dat het een verbetering is. Natuurlijk kun je altijd een technische verbetering doen – deze kunnen niet anders dan zorgen voor betere resultaten.

Extra tip: Huur een specialist in

Bitstudio werkt samen met jou aan de ultieme gebruikerservaring voor jouw klanten. Hierbij maken we veelvuldig gebruik van gedragsmodellen, onderzoek, interactieve prototypes en de laatste tools op het gebied van conversie optimalisatie. Kom je er zelf niet uit? Neem gerust even contact op!